Linkedin Tips voor JOU! linkedin tips

Linkedin tips die jou gaan helpen.  Wist je dat als iemand op jouw naam zoekt binnen Google, jouw Linkedin profiel bij een van de eerste zoekresultaten staat? Handig om te weten toch? Nog handiger om te zorgen dat jouw Linkedin profiel duidelijk en overzichtelijk is en laat zien wie jij bent en wat jouw talenten en kwaliteiten zijn. Een aantal onderdelen van Linkedin zijn standaard ingesteld. Bij sommige van deze onderdelen is het handig om wat wijzigingen door te voeren. Door dit te doen, heb je kans dat je sneller gevonden wordt en dat de onderwerpen die jij belangrijk vindt , goed zichtbaar zijn op je Linkedin Profiel 

Linkedin tips !

1 hoe ziet jouw url van je openbare Linkedin  Profiel eruit?

Heb jij daar wel eens naar gekeken? Het ziet er vaak uit als http://www.linkedin.com/pub/ (jouw naam)/18/854/1. Lijkt jouw url ook op bovenstaande voorbeeld?  Zou het niet handiger zijn als er zoiets zou staan als http://www.linkedin.com/in/ ( en jouw naam).  Hoe pas je dit aan

Log in op je profiel. Klik menubalk op ‘Profiel’ en vervolgens in het dropdownmenu op ‘Bewerk profiel’. Klik in het eerste blok met profiel informatie onderaan op ‘bewerken’ achter de huidige URL bij ‘Openbaar profiel’ . In het nieuwe scherm dat zich dan opent zie je in de rechterkolom een vakje ‘URL van uw openbare profiel’ . Klik in dat vak op ‘URL van uw openbare profiel aanpassen’ en maak van dat profiel de URL http://www.linkedin.com/in/jenaam ( je naam en achternaam moet zonder spatie, dus keesjanssen, niet kees janssen)

2 Heb jij een website en wordt die nu weergegeven als “bedrijfswebsite”?

Heb jij een website waar jij naar wilt verwijzen , kun je deze nu invoeren bij Linkedin. Standaard wordt als tekst weergegeven “bedrijfswebsite” Nodigt niet echt uit om op te klikken. Er zijn genoeg mensen die denken dat jij geen website hebt , en geen maakt van deze optie. Hoe pas je dit aan

Log in op jouw Linkedin Profiel. Klik in de menubalk op ‘Profiel’ en vervolgens in het dropdownmenu op ‘Bewerk profiel’. Klik in profiel bij ‘Websites’ op ‘bewerken’ achter ‘Bedrijfswebsite. Je komt in het volgende scherm, waar je in de eerste kolom in het drop-down menu kiest voor ‘Ander:’ . Er verschijnt een kolom in het midden waar je de naam zoals jij die op je profiel wilt hebben, kan invoeren. Sla de wijzigingen op en je krijgt in je Linkedin Profiel de naam te zien die jij net hebt ingegeven.

 3. Welke informatie wil jij het eerst zichtbaar hebben binnen je Linkedin Profiel?

Het is mogelijke binnen je LinkedIn profiel de volgorde van informatie aan te passen. Daardoor wordt het aantrekkelijker om te lezen en komt een bezoeker bijvoorbeeld eerder bij het blokje met jouw vaardigheden dan waar LinkedIn dat standaard plaatst binnen je profiel. Hoe pas je dit aan?

Log in op je Linkedin profiel. Klik in de menubalk op ‘Profiel’ en vervolgens in het dropdownmenu op ‘Bewerk profiel’. Ga daarna naar de menubalk van een blok dat je wilt verplaatsen. De cursor van je muis verandert in een gekruiste pijl. Sleep (muisknop ingedrukt houden) het onderdeel naar de gewenste plek in je profiel en laat de  muisknop los.

4 hoe ziet jouw profiel foto van Linkedin eruit?

Zorg voor een nette foto van jezelf. Heb jij geen foto van jezelf erop staan, doe dit dan snel.
Zorg  voor een foto van je gezicht, lachend en uitnodigend. Geen vakantiefoto of iets dergelijks maar een nette zakelijke foto. Mensen kijken naar foto’s binnen Linkedin, geen foto is bijna geen klik.

5 Neem je Linkedin Profiel serieus.

Zodra jij een profiel hebt op Linkedin wordt je met jouw naam standaard op de eerste of tweede plek gevonden bij Google. Probeer maar uit. Zorg dat je professioneel overkomt. Linkedin kan voor jou een verkooppagina zijn, om jezelf te verkopen voor een baan. Om te laten zien wat voor business jij hebt en hoe jij anderen kunt helpen. Het is een visitekaartje, Laat zien wie je bent.

6 Aanbevelingen zijn belangrijk.

Zorg dat jij 10 goede aanbevelingen in je profiel hebt staan. Liefst van klanten die jij hebt geholpen. Heb jij geen bedrijf en sta jij er als persoon, zorg dan voor aanbevelingen van collega’s ,mensen die met jou gewerkt hebben. Dit zorgt ervoor dat jij een bepaalde mate van expertise kan laten zien waar anderen misschien naar op zoek zijn.