Het nieuwe winkelen

Het nieuwe winkelen, internet, social media, detailhandel het nieuwe winkelen

Omarm het nieuwe winkelen. Tijden veranderen. Wij kunnen er van alles over vinden, feit is dat het gebeurt. In plaats van er over te klagen en te zeuren, levert het ook weer nieuwe kansen op. Bekijk het eens van een andere kant.

Wees niet meer product gericht maar plezier en mensgericht!  Loop eens niet meteen naar het product toe wat je wilt verkopen. Kom in gesprek met die klant. Maak het leuk. Zorg dat er wat gebeurt tussen de verkoper en de klant. Klanten geven tussen de regels door zoveel informatie weg, waar je wat als verkoper mee kan. Waarom doen we daar dan niets mee ?

Wees als bedrijf , winkel meer plezier en mensgericht. 

Als jij dit gaat doen, krijgt de klant een plezierige beleving waardoor hij / zij terug wil komen. Daar zit de warmte, de binding met je klanten en uiteindelijk je terugkerende omzet. Loop eens een keer in het weekend wat winkels binnen.  Meeste medewerkers zijn taakgericht bezig, klant is meer een verstoring voor ze. De klant wordt puur gezien als inkomstenbron. De warmte moet terug in de winkels. Het moet weer leuk worden om te winkelen.

Retailers zie een webwinkel en een gewone winkel niet iets als twee aparte zaken, voeg het samen en maak het leuk. Investeer in een webwinkel en zie het als een extra mogelijkheid om omzet te genereren, en om in contact te komen met jouw klant. Laat ze meedenken ,praten met jou.

Er zijn zoveel mooie leuke mogelijkheden.

Zie het internet niet als een bedreiging maar als een kans. De warmte van een winkel ziet de klant niet op het koude web. Verwijs vanuit het internet door naar jouw realtime winkel. Maak het wel leuk in die winkels en warm. Laat het in de winkels om de klant draaien, maak het persoonlijk en er een beleving van. Anders gunt de klant jou bewust of onbewust de klandizie niet. Kom weer echt in contact met je klant. Ga van taakgericht naar klantgericht.

Maak van je klant kennissen en het einde van de winkels is nog lang niet in zicht. de klant is geen koning

Andre Troost , heeft een leuk boek erover geschreven. “De klant is GEEN koning!”
Een echte aanrader!
Bestel het hier